.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رييس قوه قضاييه:دستگاه قضا به اندازه کافی از شما پرونده دارد

رئيس قوه قضائيه گفت:د انشجويان را تحريك مي‌كنند كه اگر 16 آذر نشد 17 آذر و اگر 17 آذر نشد، 18 آذر؛ اين چه نحوه برخورد با نظام است. كاري كه شما مي‌كنيد كار منافقان اوايل انقلاب است.

آيت‌الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه صبح امروز چهارشنبه در همايش دادستان‌هاي سراسر كشور طي سخناني با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم، گفت: در اين ماه عظيم حادثه‌اي رخ داد كه شايد مشابهي در عالم هستي نداشته باشد.

به گزارش رجانیوز، آیت الله لاریجانی ادامه داد: عدالت و دفع ظلم و همچنين احقاق حقوق وظيفه اصلي دستگاه قضايي است. البته غير از اينكه عقل ما را رهنمون مي‌كند در اين معنا كه دفع ظلم و احقاق حق واجب است قوانين نيز اين مطلب را در مورد دستگاه قضايي بيان كردند.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: در صراحت قانون اساسي در اين موارد ما نمي‌توانيم تشكيك كنيم؛ احقاق حق بر حسب قانون بر عهده قوه قضائيه است. لذا دستگاه قضايي وظيفه تحقق بخشيدن به عدالت را دارد.
آيت‌الله لاريجاني ادامه داد: در روزگار ما گاها احساس مي‌كنم كه نظام مظلوم واقع مي‌شود و ما همانطور كه از حقوق مردم دفاع مي‌كنيم بايد از نظام هم دفاع كنيم.

وي خاطر نشان كرد: اگر نظام يك كشور مردم سالار مورد ظلم قرار بگيرد وظيفه نداريم كه ما از حقوق نظام و حكومت ديني دفاع كنيم.

اين مظالمي كه به نظام رفته آيا بر عهده دستگاه قضايي نيست كه برخورد كند؟

رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاكيد كرد: در فتنه اخير كساني به نظام ظلم كرده و ضربات جبران ناپذيري را به نظام وارد كردند البته نظام ما داراي ريشه و قدرتي است كه از اين ضربات لطمه حياتي نمي‌بيند اما بالاخره آن‌ها تاثير گذاشتند.

آيت‌الله لاريجاني ادامه داد: كشورهاي غربي اين اقدامات را بهانه‌اي براي تجاوز به حقوق اين كشور براي اينكه اميال خود را نسبت به نظام اسلامي ابراز و اعمال كنند قرار دادند.


وي اضافه كرد: اين مظالمي كه به نظام رفته آيا بر عهده دستگاه قضايي نيست كه برخورد كند، كساني كه دختر فراري را شهيد اعلام كردند، كساني كه براي وي مجلس ترحيم به پا كرده و ديگران را به شركت در اين مراسم دعوت مي‌كردند. همين سران فتنه اين اقدامات را انجام دادند.

آيت‌الله لاريجاني در ادامه با اشاره به موضوع شهيد اعلام شدند دختر فراري از خانه اظهار داشت: پدر، مادر، خاله، عمه و عموي اين دختر را شهيد اعلام كردند؛ كساني كه هر روز دروغ را بنا مي‌گذاشتند كه رواج دهند به طوري كه دستگاه قضايي و دولت با فلان شخص به عنوان متهم چه كرده و چه اقداماتي در بازداشتگاه انجام شده مطرح مي‌كردند كه همگي كذب محض بود اين اشاعه كذب و دادن بهانه به دست كشورهاي غربي جرم نيست؟ و آيا دستگاه قضايي نبايد وارد شود.

دستگاه قضایی به اندازه کافی از سران فتنه پرونده دارد

وي در ادامه تاكيد كرد: به سران فتنه مي‌گويم كه دستگاه قضايي به اندازه كافي از شما پرونده دارد و اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات مي‌كند اين را حمل بر ندانستن و نفهميدن نكنيد. از اين رو رسيدگي به اين مسائل بر عهده دستگاه قضايي بود و جزو حقوق عمومي محسوب مي‌شود.

ئيس قوه قضائيه خاطر نشان كرد: حكومتي كه بر خواسته از راي مردم است اين طور نيست كه اگر شما به حقوق مردم تجاوز كرديد دستگاه قضايي ساكت بماند.

آيت‌الله لاريجاني در ادامه سخنان مهم خود خطاب به دادستان‌هاي سراسر كشور گفت: به دادستان‌ها مي‌گويم كه مسائل سياسي بسيار پيچيده هستند البته درست است كه قاضي نبايد حكمي سياسي بدهد ولي معناي اين موضوع اين نيست كه سياست را قضات نداند. چرا كه برخي جرائم موضوع سياسي دارند.

وي گفت: برخي از اقدامات واقعا ضد امنيت ملي هستند، در جريانات اخير كشورهاي غربي چه استفادهاي بردند چطور ما مي‌فهيم كه شما وقتي حرفي مي‌زنيد كشورهاي غربي آن را به عنوان به هم ريختگي دروني نظام مطرح مي‌كنند آيا اين در راستاي كار آن‌ها نيست.

کاری که امروز شما می کنید کار منافقین اول انقلاب است

وي افزود: دانشجويان را تحريك مي‌كنند كه اگر 16 آذر نشد 17 آذر و اگر 17 آذر نشد، 18 آذر؛ اين چه نحوه برخورد با نظام است.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: كاري كه شما مي‌كنيد كار منافقان اوايل انقلاب است بنده كاري به مقاصد اشخاص فعلا ندارم ولي همين كار را در اوايل انقلاب منافقان انجام مي‌دادند و دانشجويان را به خيابان‌ها مي‌ريختند البته قشر دانشگاهي ما امروز آگاه بود و دل‌ آن‌ها براي نظام و انقلاب مي‌‌سوزد.

آيت‌الله لاريجاني ادامه داد: اين چه فهم بصيرتي است كه پس از 30 سال از گذشت انقلاب و بعد از اينكه مدتي در فضاي انقلاب تنفس كرديد حالا اين طور به دانشجويان بگويند كه 16 آذر نشد 17 آذر و 17 آذر نشد 18 آذر؛ ما اين كارها را واقعا خلاف امنيت كشور مي‌دانيم و در واقع اين موارد يكي از جرائم مسلم است.

وي خاطر نشان كرد: به دوستان مي‌گويم كه در مقام قضا سياسي كاري نكنند چرا كه اين دنياي دني ارزش فروش عزت را ندارد.

اگر مي‌توانستند نظام ولايت فقيه را هم عوض مي‌كردند

رئيس قوه قضائيه اضافه كرد: ما نمي‌توانيم ببينيم كه در روزگار ما كسي اخلال در امنيت كند و سپس بگويم كه تظاهراتي و شعاري است، تظاهراتي كه اين‌ها كرده و مردم را به خيابان‌ها مي آوردند اگر مي‌توانستند نظام ولايت فقيه را هم عوض كنند، مي‌كردند و در اين نبايد ترديد داشته باشيد.

آيت‌الله لاريجاني در ادامه سخنان خود خطاب به سران فتنه اظهار داشت: در حال حاضر برخي از خود سران فتنه هم جلوتر رفته و شعارهاي اصيل انقلاب را هم عوض كردند به طوري كه جمهوري اسلامي به جمهوري ايراني تبديل شده است.

وي افزود: يكي از وظايف در خصوص جرائم كشف جرم و مقابله با آن است البته كشورمان امروز با جرائمي كه امنيت اجتماعي مردم را با اخلال مواجه مي‌كند نيز مواجه است همانند موضوع تجاوزهاي به عنف، سرقت‌هاي مسلحانه كه قضات گاها با يك شبهات دايره تحقيق را نبايد در اين گونه موارد رها كنند.

رئيس قوه قضائيه ادامه داد: گاهي تشكيك‌ها در جرائم نبايد موجب شود كه ما جرائم اين گونه مهم را رها كنيم چرا كه وقوع اندك اين گونه حوادث هم موجب سلب آسايش است.

آيت‌الله لاريجاني به جرائمي كه بايد به آن تاكيد شود اشاره كرد و گفت: جرائم اقتصادي است عده‌اي به هر دليلي در اين كشور سوء استفاده كردند البته نبايد بزرگنمايي كرد چرا كه در هر دستگاهي عده‌اي قانع هستند ولي در عين حال برخي هم هستند كه طمع دارند و اين عده‌ چهره آن دستگاه را مشوش مي‌كنند.

وي در پايان اظهار داشت: گاهي پرونده‌ها به دليل دخالت‌هاي خواست افراد راكد مي‌ماند اين انصاف نيست بايد اهتمام خاصي به اين موارد داشت چرا كه مردم از دستگاه قضايي خواهان برخورد هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.